CDA | ACD

The Voice of Canadian Dance

The Canadian Dance Assembly (CDA) is the voice of the professional dance sector in Canada and promotes a healthy, sustainable environment in which professional dance practice can grow and thrive.  CDA cultivates a strong national voice for Canadian professional dance and supports the development of resources for this field of artistic expression. Through conferences, workshops, and networking events we connect the dance community from coast to coast, building a cohesive and dynamic milieu.

Participate in an important survey! Open May 10-July 2nd, 2021

The Department of Canadian Heritage is conducting a survey to create a comprehensive and current portrait of the artistic and creative community in Canada at large.

This survey presents a critical opportunity for artists and content creators to have their voices heard. This includes you!
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View Our Events Calendar

Be sure to check out the events calendar for the latest in conferences, festivals and professional development opportunities.

  • Annual General Meeting / Assemblée générale annuelle 17-Sep-2020

    Thursday, September 17th, 2020 | 2:00 PM EDT This year's AGM will be conducted via Zoom. ..

    • Registration Now Open for ArtsBoost | Vous pouvez maintenant vous inscrire à ArtsBoost

      15-Jun-2021 We are extremely delighted to announce that the ArtsBoost Digital Marketing & Fundraising for the Performing Arts course is back.

      The ArtsBoost Digital Marketing & Fundraising for the Performing Arts course is a comprehensive 8-week course is designed for performing arts professionals looking to increase their competence and confidence in digital marketing and fundraising. The course is built on the strategic principles of digital marketing and fundraising and helps arts professionals and their organizations on their path to digital maturity. It will provide you with an understanding of the current digital marketing and fundraising landscape, the primary tools in the modern digital communications toolbox, and easy-to-use frameworks for developing strategies and plans for your organization. The course is highly interactive and grounded in real-world, practical application.


      Registration is on a first come, first served basis, so spots are limited. 

      You can also follow ArtsBoost on social media: Facebook or Instagram

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      Nous sommes très contents d’annoncer que le cours ArtsBoost sur le marketing et la collecte de fonds numériques pour les arts de la scène est de retour!

      Ce cours exhaustif de huit semaines est destiné aux professionnels des arts de la scène qui veulent accroître leur compétence et leur confiance en marketing et collecte de fonds numériques. Il fait fond sur les principes stratégiques du marketing et de la collecte de fonds numériques et aide les professionnels des arts de la scène et leurs organismes à progresser dans la voie vers la maturité numérique. Le cours vous aidera à comprendre le milieu actuel du marketing et de la collecte de fonds numériques, les principaux outils qui composent la trousse à outils moderne des communications numériques et les cadres conviviaux qui peuvent être utilisés en vue d’élaborer des plans et stratégies pour votre organisme. Ce cours très interactif est ancré sur une application pratique dans le monde réel.


      Les inscriptions se feront selon le principe du premier arrivé, premier servi. Les places sont donc limitées.
      Ce cours est disponible en anglais uniquement.

      Vous pouvez aussi suivre ArtsBoost dans les médias sociaux: Facebook ou Instagram
    • Une remise de prix en forme de « gros câlin » aux artistes

      13-May-2021 Le milieu culturel ayant vécu une année éprouvante en raison de la pandémie, le traditionnel Grand Prix du Conseil des arts de Montréal (CAM) se transformera cette année en un événement virtuel intitulé Nos indispensables et présenté par l’animateur Pierre-Yves Lord le 22 juin.

      Le CAM a décidé de laisser de côté ses habituelles catégories de prix pour souligner les gestes et les actions des artistes, des collectifs et des organisations artistiques dans cinq nouvelles catégories : équité, innovation, proximité, solidarité et bienveillance. Ce dernier prix sera attribué à la suite d’un vote du public, qui sera ouvert le 18 mai.

      C’est également ce jour-là que seront dévoilés les noms des 24 finalistes, qui recevront des bourses de 3000 dollars.

      Les cinq lauréats ou lauréates se verront octroyer des bourses de 10 000 dollars.

      Poursuivez ici votre lecture du communiqué de presse.
    • Budget 2021 Supporting Tourism Hospitality, Arts and Culture | Le budget 2021 – Appuyer le tourisme, l’accueil, les arts et la culture

      20-Apr-2021 With the rollout of vaccines underway, businesses in the tourism, arts, and culture sectors are getting ready to welcome Canadians back to experience the great places and activities this country has to offer—when it is safe to do so. With reduced revenues, many heritage, arts, and sport organizations run the risk of not surviving through to the other side of the pandemic without additional support.

      Sector specific highlights:

      • $300 million over two years to Canadian Heritage to establish a Recovery Fund for Arts, Culture, Heritage, and Sport Sectors.
      • $49.6 million over three years to Canadian Heritage for the Building Communities Through Arts and Heritage Program, the Canada Arts Presentation Fund
      • $15 million to Canadian Heritage for the Canada Cultural Spaces Fund to help arts and heritage institutions upgrade their facilities to meet public health guidelines.
      • $17.2 million to the National Arts Centre to address financial pressures caused by COVID 19 and to ensure the NAC will continue to support artists and celebrate Canadian culture.
      • $6 million over two years to the National Arts Centre to support collaborations with equity deserving groups to help relaunch the performing arts sector.
      • $3.9 billion for a suite of legislative changes to make Employment Insurance more accessible and simple for Canadians over the coming year while the job market begins to improve. The changes include maintaining uniform access to EI benefits across all regions and support for multiple job holders.
      • Launching consultations on future, long-term reforms to Employment Insurance to build a stronger social safety net. Consultations will examine systemic gaps exposed by COVID-19, such as the need for income support for self-employed and gig workers; how best to support Canadians through different life events such as adoption; and how to provide more consistent and reliable benefits to workers in seasonal industries.
      • The Canada Emergency Wage Subsidy, the Canada Emergency Rent Subsidy and the Lockdown Support will be extended until September 2021. The subsidy rates would gradually decline over the July-to-September period to target sectors that are slower to recover.

      Continuing reading the full press release.

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      Alors que le déploiement des vaccins suit son cours, les secteurs du tourisme, des arts et de la culture se préparent à accueillir de nouveau les Canadiens pour leur permettre de découvrir les lieux et les activités formidables que le pays a à offrir, lorsqu'ils pourront le faire en toute sécurité.

      En raison de revenus réduits, de nombreux organismes voués aux arts, au patrimoine ou aux sports courent le risque de ne pas survivre à la pandémie sans soutien supplémentaire.

      Le budget de 2021 propose les mesures suivantes :

      • 200 millions de dollars par l'entremise de Patrimoine canadien pour appuyer les festivals locaux, les événements et les organismes culturels communautaires tels que les pièces de théâtre extérieures.
      • 300 millions de dollars sur deux ans à Patrimoine canadien pour mettre sur pied un fonds de relance pour les secteurs des arts, de la culture, du patrimoine et du sport.
      • 49,6 millions de dollars sur trois ans à Patrimoine canadien pour le programme de Développement des communautés par le biais des arts et du patrimoine, le Fonds du Canada pour la présentation des arts et le Programme des célébrations et commémorations.
      • 15 millions de dollars à Patrimoine canadien pour le Fonds du Canada pour les espaces culturels afin d'aider les institutions vouées aux arts et au patrimoine à mettre à niveau leurs installations pour répondre aux lignes directrices en matière de santé publique.
      • 17,2 millions de dollars au Centre national des Arts pour faire face aux pressions financières causées par la COVID‑19 et pour s'assurer que le CNA continuera d'appuyer les artistes et de célébrer la culture canadienne.
      • 6 millions de dollars sur deux ans au Centre national des Arts pour appuyer les collaborations avec les groupes dignes d'équité afin d'aider à relancer le secteur des arts de la scène.
      • Prolongation de la subvention salariale jusqu'au 25 septembre 2021. Il propose également de réduire progressivement les taux de subvention, à compter du 4 juillet 2021, afin d'assurer l'élimination progressive du programme, à mesure que les vaccinations sont administrées et que l'économie se remet en marche.
      • 3,9 milliards de dollars sur trois ans, à compter de 2021-2022, pour effectuer une série de modifications législatives visant à rendre l'assurance-emploi plus accessible et plus simple pour les Canadiens au cours de la prochaine année, alors que le marché du travail commence à prendre du mieux.

      Poursuivez ici votre lecture du communiqué de presse.

    • Peggy Baker will cap a storied dance career by making room for other dancers’ stories

      15-Apr-2021 Peggy Baker, an iconic figure in Canadian dance, has announced that she’s closing her company. Peggy Baker Dance Projects will give its final public performances in the fall of next year and will wind up operations by June 2023.

      In an exclusive interview, Baker, 68, tells the Star that she believes the moment has come for her to free up the core public funding that supports her artistic endeavours so it can benefit a new generation of dance artists, especially those who have historically been underserved and marginalized. Peggy Baker Dance Projects currently receives more than $200,000 in annual funding from all levels of government. In the cash-strapped contemporary dance community that’s a sizable sum.

      “Toronto is one of the world’s most culturally diverse cities, but we haven’t had the equity,” says Baker. “It’s really around the issue of social justice that I’ve made my decision.”

      Baker says the pandemic has unscored deep societal injustices that must be resolved. “This is a time of reckoning. There’s a chance now for big changes to happen because they must happen.”

      More broadly, Baker also views closing her company as part of a necessary generational shift. “My generation has taken up a lot of space and resources for a long time.”

      “I’ve always known there would be a lifespan to this company,” says Baker, noting that there are plenty of examples of artists whose companies have effectively been forced to close because of funding cuts. “They didn’t have any agency in how that happened. I want to be in charge of how my work finishes up. I feel I can bring it to a very beautiful conclusion.”

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    55 Mill Street, Suite 312
    Case Goods Building #74
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    Fax: 1.416.515.9444