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L'ACD dans l’actualité

À l’occasion, l’Assemblée canadienne de la danse n’hésite pas à se faire entendre sur les ondes de vos médias locaux! Surveillez ses interventions au fil de l’actualité. En voici quelques exemples ci-dessous que vous pouvez télécharger.

  • Job Posting: Communications and Outreach Manager / Offres d’emploi à l’affiche : Chef des Communications et du rayonnement

    28-Aug-2020

    We're Hiring! The Canadian Dance Assembly (CDA) is looking for a Communications and Outreach Manager working closely with other team members in delivering programs, services and initiatives to our members and partners in alignment with the mission and goals of the CDA.

    Term: Part-Time, one year contract (20 hours per week)
    Start Date: October 1, 2020
    End Date: September 31, 2021
    Compensation: $26,000 for the contract (based on $25/hr, 20 hours/week)
    Other Benefits: Flexible work hours, professional development/training opportunities, paid vacation time

    Overview of the Position
    The Communications and Outreach Manager will work closely with other team members in delivering programs, services and initiatives to our members and partners in alignment with the mission and goals of the Canadian Dance Assembly. This role will also facilitate communication and outreach efforts in ensuring timely delivery of information and resources. Our small but mighty team collaborates regularly and supports shared learning for everyone to contribute ideas and develop their knowledge and skills.

    Application Deadline: September 8, 2020
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    Nous embauchons ! Le chef des Communications et du rayonnement travaille étroitement avec les membres de l’équipe à la prestation des programmes, des services et des initiatives destinés à nos membres et à nos partenaires, et ce conformément à la mission et aux objectifs de l’Assemblée canadienne de la danse.

    Organisme : Assemblée canadienne de la danse (ACD)
    Titre : Chef des Communications et du rayonnement
    Modalités : Temps partiel (contrat d’un an à raison de 20 heures par semaine)
    Début : 1 octobre
    Rémunération : 26 000 $ (25 $ l’heure)
    Autres avantages : Souplesse de l’horaire de travail, perfectionnement professionnel /
    formations, congé annuel rémunéré

    Aperçu du poste
    Le chef des Communications et du rayonnement travaille étroitement avec les membres de l’équipe à la prestation des programmes, des services et des initiatives destinés à nos membres et à nos partenaires, et ce conformément à la mission et aux objectifs de l’Assemblée canadienne de la danse. À ce titre, le ou la titulaire du poste est appelé.e à faciliter les communications et les mesures de rayonnement et à veiller à la communication, en temps opportun, de l’information et des ressources. Notre équipe, petite certes, mais oh! combien efficace, collabore régulièrement pour favoriser l’apprentissage collectif et la mise en commun des connaissances et des compétences dont chacun.e peut faire l’apport.

    Date limite: le 8 septembre 2020
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  • CDA Annual General Meeting of Members // l’Assemblée générale annuelle de l’ACD

    25-Aug-2020

    Please join us for the ANNUAL GENERAL MEETING of the Canadian Dance Assembly

    All are welcome to attend! "Members in Good Standing" are eligible to vote at the AGM, meaning any current members who have registered for 2020-21 membership, and 2019-2020 members (a grace period extends until Sept 30th due to the exceptional circumstances this year). For organizational members, 1 designated staff member will be eligible to vote at the AGM.

    This meeting will include live human Closed Captioning. Please let us know any other accessibility requests ahead on the registration form.

    Thursday, September 17th, 2020 | 2:00 PM EDT
    This year's AGM will be conducted via Zoom. 

    RSVP below to receive the login details.

    RSVP ONLINE HERE

    AGM business will include:
    1. Welcome
    2. Adoption of Agenda
    3. Adoption of the 2019 AGM Minutes
    4. Staff Report
    5. President’s Report
    6. Audit and Treasurer’s Report
    8. Nomination Report
    9. Other Business
    10. Open Forum

    If unable to attend the meeting, a member has the right to assign their vote to another member in good standing. A proxy form is included for this purpose. Note that non-members are welcome to attend the meeting as observers. 

    Call for National Council members

    CDA is welcoming nominations for Member at Large positions on National Council. Members must be in good standing as individuals or represent an organizational member. Voting will take place at the AGM. For further information or to express interest please contact the office at 416-515-8444 or email aviva@dancecanada.net

    Virtual happy hour 

    After the formal business of the AGM join us for a virtual happy hour to connect with your colleagues. We’ll host several breakout rooms and will feature a special CDA cocktail and mocktail. Pets and silly hats welcome! More details to come.

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    Invitation à l’ASSEMBLÉE GÉNÉRALE ANNUELLE de l’Assemblée canadienne de la danse

    Bienvenue à toutes et à tous ! Les membres en règle ont droit de vote à l’AGA, à savoir tout membre inscrit pour l’année d’adhésion 2020-2021 et pour l’année 2019-2020, une période de grâce s’appliquant jusqu’au 30 septembre compte tenu des circonstances exceptionnelles de cette année. Les organismes membres désignent un.e seul.e représentant.e qui a droit de vote à l’AGA.

    La réunion sera sous-titrée en direct par une personne assignée à cette tâche. Veuillez nous indiquer sur le formulaire d’inscription tout autre besoin en matière d’accessibilité.

    Jeudi 17 septembre 2020 à 14 h, HAE
    Cette année, l’AGA aura lieu par Zoom. 
    Veuillez répondre à notre invitation pour recevoir les codes d’accès à la réunion.
    INSCRIVEZ-VOUS ICI 

    1. Bienvenue
    2. Adoption de l’ordre du jour
    3. Adoption du procès-verbal des délibérations de l’AGM de 2019
    4. Le rapport de l’equipe
    5. Le rapport de la présidente
    6. États financiers vérifiés et rapport de la trésorière
    8. Le rapport de mise en candidature
    9. Autres dossiers
    10. Discussion ouverte

    Si un membre ne peut assister à l’AGA, il a le droit de mandater un autre membre en règle pour voter à sa place. Vous trouverez ci-inclus un formulaire de procuration. Les personnes non-membres peuvent assister à l’AGA en tant qu’observatrices. 

    Appel à candidatures – Conseil national 

    L’ACD accepte les mises en candidature aux postes de membres à titre personnel du Conseil national. Les candidats doivent être des membres en règle de l’ACD, qu’ils soient des particuliers ou qu’ils représentent un organisme membre. Les élections auront lieu à l’AGA. Pour obtenir de plus amples renseignements ou faire connaître ses intentions, prière de communiquer avec le bureau au 416-515-8444 ou par courriel à l’adresse aviva@dancecanada.net

    Un 5 à 7 virtuel 

    Après la partie officielle de l’AGA, nous organisons un 5 à 7 virtuel auquel vous êtes convié.e et qui sera l’occasion de reprendre contact avec les collègues. Nous vous proposerons plusieurs ateliers ainsi qu’un cocktail spécial – alcoolisé et non alcoolisé ! Les animaux domestiques et les chapeaux fantaisistes sont les bienvenus ! D’autres détails suivront.













  • We commit to make meaningful change / Nous nous engageons d’effectuer des changements significatifs

    05-Jun-2020

    At CDA we have stood by our colleagues, friends, community members, and neighbours in the cry for a more just world. We continue to take a stand against any form of racism, harassment, or abuse of power. We condemn the brutal and unjust treatment of Blacks worldwide, that has once again, been brought to the forefront revealing the deep extent of decades of oppression on people of African Descent.

    Now more than ever we need to come together to make a difference so that generations to come will understand the foundation of racist behavior and eradicate systems that support it, so we will start to build a future that is truly fair and equitable for all.

    CDA recognizes that systemic barriers have affected access to opportunities, which has led to inequities for many artists. We commit to supporting the work of Canadian artists and organizations and to elevate those who have been historically underserved.

    We commit to action and continue to make meaningful change:

    • Pursue regular, ongoing competency training for staff, National Council, and our community at large
    • Advocate for policies that promote equity, diversity, and inclusion; challenge systems and policies that create in-equity, oppression, and disparity
    • Enact healthy and equitable policies and procedures
    • Examine internal systems to improve de-centralization, decolonization, and equitable workplaces and programming, or other areas that have been brought to our attention

    There is a seismic shift challenging the status quo and we are all in this together knowing serious work must be done to bring about real change. There has never been more urgency to come together and raise our voices. Black Lives Matter.

    ***

    L’ACD a appuyé ses collègues, amis, partenaires et voisins en faveur d’un monde plus juste. Nous nous élevons de nouveau contre toute forme de racisme, de harcèlement ou d’abus de pouvoir. Nous condamnons le traitement brutal et injuste des Noirs partout dans le monde, traitement qui revient sur la scène et qui révèle l’oppression que subissent les personnes d’ascendance africaine depuis des décennies.

    Plus que jamais, nous devons nous serrer les coudes pour faire une différence en ce monde, et ce de manière à ce que les générations futures comprennent les fondements du comportement raciste et éradiquent les systèmes qui le soutiennent. C’est ainsi seulement que nous pourrons bâtir un avenir juste et équitable pour tous.

    L’ACD reconnaît l’existence d’obstacles systémiques qui se traduisent par des inéquités dont souffrent de nombreux artistes. Nous sommes résolu.e.s à soutenir le travail des artistes et organismes canadiens et à mettre en valeur ceux qui ont été mal desservis par le passé.

    Nous nous engageons à agir et à continuer d’effectuer des changements significatifs, ainsi :

    • poursuivre des formations régulières en matière de compétences à l’intention du personnel, du Conseil national et de l’ensemble du secteur,
    • mettre de l’avant des politiques de promotion de l’équité, de la diversité et de l’inclusion, et revoir les systèmes et politiques porteurs d’inéquité, d’oppression et de disparité,
    • adopter des politiques et des procédures saines et équitables,
    • examiner les systèmes internes pour favoriser la décentralisation, la décolonisation et l’équité des milieux de travail et des programmes qui nous auront été signalés.

    C’est un virage radical qu’il nous faut prendre par rapport au statu quo et, ensemble, nous devons travailler à réaliser des changements véritables. Plus que jamais auparavant, nous devons serrer les rangs et nous faire entendre. Black Lives Matter.

  • Leadership Change at the Canadian Dance Assembly / Changement à la direction de l’Assemblée canadienne de la danse

    07-Apr-2020

    For immediate release
    April 7th, 2020

    National Council President Fannie Bellefeuille would like to recognize the extraordinary work of outgoing Executive Director Kate Cornell. Dr. Cornell has been Executive Director of the CDA for that last six years and is leaving the organization this month to join the new organization AfterMeToo as the Training Director for the Rosa Project – an initiative to address harassment in federally regulated sectors, including the arts.

    “On behalf of the membership, the CDA would like to sincerely thank Kate for her passionate advocacy, her collaborative leadership, and her exceptional vision. Kate is leaving the CDA in an improved financial position. Under Kate’s direction, the CDA began the Decolonizing Canadian Dance initiative, raised its public funding by more than 30%, and successfully advocated for more than $300 million of federal funding for the arts sector. We are grateful for Kate’s leadership.” - Fannie Bellefeuille.

    The National Council is pleased to announce that General Manager Aviva Fleising has agreed to become the CDA’s Interim Managing Director. Cornell exclaimed that, “The CDA is in extraordinarily good hands with Aviva. She is a steadfast leader with the community’s best interests at heart. Aviva is keenly aware of the needs of the dance community.” Aviva Fleising will transition into this new position on April 15th.

    With this ongoing change in staff structure, National Council will be reassessing the CDA’s strategic priorities. National Council and staff will be crafting a new strategic plan for the organization this year. Currently, the CDA is focussing on its membership - conducting regular calls with organizations and individuals. During the COVID19 pandemic with reduced staff, the CDA will prioritize community engagement.

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    Pour diffusion immédiate
    7 avril 2020

    Fannie Bellefeuille, présidente du Conseil national, tient à saluer le travail extraordinaire de notre directrice générale sortante, Kate Cornell. Madame Cornell, PhD, est directrice générale de l’ACD depuis six ans et quittera notre organisme ce mois-ci pour se joindre à AfterMeToo, une nouvelle entité, comme directrice de la formation pour le projet Rosa, initiative conçue pour contrer le harcèlement dans les secteurs de compétence fédérale, dont les arts.

    « Au nom de tous ses membres, l’ACD tient à remercier Kate du fond du coeur pour son travail de représentation enthousiaste, son leadership collaboratif et sa vision exceptionnelle. Sous la gouverne de Kate, l’ACD a grandement amélioré sa position financière et le déficit accumulé est pratiquement éliminé. Toujours sous la direction de Kate, l’ACD a lancé l’initiative de décolonisation de la danse au Canada, a réussi à obtenir une augmentation de plus de 30 % de ses crédits publics et a contribué à procurer plus de 300 millions de dollars en subventions du fédéral pour le secteur des arts. Nous tenons à exprimer notre reconnaissance pour le leadership de Kate. » - Fannie Bellefeuille

    Par ailleurs, le Conseil national a le plaisir d’annoncer que notre gestionnaire générale, Aviva Fleising, a accepté le poste de directrice générale intérimaire de l’ACD. Madame Cornell a affirmé que « l’ACD se trouve entre d’excellentes mains avec Aviva. Elle est résolue dans son leadership et a à coeur l’intérêt premier du secteur de la danse. Et Aviva connaît à fond les besoins du monde de la danse. ». Aviva Fleising assumera son nouveau rôle le 15 avril prochain.

    Étant donné les changements en cours au niveau du personnel, le Conseil national réévaluera les priorités stratégiques de l’ACD. Le Conseil national et le personnel établiront donc un nouveau plan stratégique pour l’ACD pour l’année en cours. Présentement, l’ACD s’occupe de ses membres et tient des conférences téléphoniques régulières à l’intention des organismes et des particuliers. Pendant la pandémie de COVID-19 et la période de réduction du personnel, l’ACD accorde la priorité à la mobilisation sectorielle.

  • Job Posting: Regional Representative - Alberta

    18-Dec-2019

    The Canadian Dance Assembly (CDA) and Alberta Dance Alliance (ADA) are seeking a regional representative based in Calgary. Job descriptions outlined below.

    CANADIAN DANCE ASSEMBLY Community Outreach Rep, Calgary
    The Calgary representative will have four primary tasks: hold at least one community meeting annually in their region, participate in monthly calls with the CDA national staff, attend events in the region on behalf of the CDA. The individual will work as a part-time independent contractor for the CDA.

    ALBERTA DANCE ALLIANCE  Community Outreach Representative for Dance
    The Alberta Dance Alliance (ADA) will be hiring Community Outreach Representatives (COR) starting with the
    first being in Calgary and the Southern Region. The COR position is an independent contract that primarily
    works in professional development, education, administration, and in opportunities to advance dance advocacy. The position requires
    meeting with the Calgary regional dance community and working with the ADA staff to help deliver workshops
    and to attend activities regarding the ADA’s role in Advocacy.

    Application Deadline: January 10, 2020 at 5:00PM EST
    For full job description and qualifications, click HERE


Canadian Dance Assembly
55 Mill Street, Suite 312
Case Goods Building #74
Toronto, ON M5A 3C4
Canada
Tel: 1.416.515.8444
Fax: 1.416.515.9444