Request for Quotes - Development of an Inventory of Canadian Dance Membership Organizations

La version française suivra

REQUEST FOR QUOTES

Development of an Inventory of Canadian Dance Membership Organizations, (background research for the Dance Mapping Study)

Introduction

The Canada Council for the Arts is issuing a request for quotes. Specifically the Council is seeking a consultant with strong quantitative and qualitative research skills who is already familiar with the arts and culture sector. Familiarity with the dance field would be an asset.

The Canada Council is interested in having a consultant develop an inventory of dance membership organizations, dance associations and dance service organizations. The inventory should include national, provincial, territorial, municipal and Aboriginal membership-based organizations, associations and networks that support, engage or represent dance practitioners; dance educators, dance teachers/schools; performing arts presenters of professional and non-professional dance; recreational and participatory dance; commercial dance, and competitive and social dance in Canada. Organizations that are multidisciplinary and that include dance are to be considered as part of this inventory.

- - - -

DEMANDE DE PROPOSITIONS

Préparer un répertoire des organismes et associations de danse canadiens (recherche de base pour l'Étude cartographique de la danse).

Introduction

Le Conseil des Arts du Canada lance une demande de propositions. Le Conseil recherche un consultant possédant de solides compétences en recherche quantitative et qualitative, ainsi qu'une bonne connaissance du secteur des arts et de la culture. La connaissance du domaine de la danse serait un atout.

Le Conseil des Arts du Canada désire confier à un consultant la préparation d'un répertoire des associations et organismes de danse ainsi que des organismes de services de danse. Ce répertoire doit inclure les organismes, associations et réseaux nationaux, provinciaux, territoriaux, municipaux et autochtones qui appuient, engagent ou représentent des danseurs, des professeurs de danse, des enseignants/écoles de danse et des diffuseurs d'arts de la scène dans les domaines de la danse professionnelle et non professionnelle, de la danse récréative et participative, de la danse commerciale et de la danse compétitive et sociale au Canada. Les organismes multidisciplinaires dont les activités incluent la danse doivent faire partie de ce répertoire.

Source: Canada Council for the Arts / Conseil des Arts du Canada

<< Go Back / Au retour