CDA Annual General Meeting of Members / Assemblée générale annuelle de l’ACD

Annual General Meeting of Members

The Annual General Meeting for Members of the Canadian Dance Assembly will take place on Tuesday, June 18, 2019 at 4:00pm, followed by refreshments. Location: TBA

AGM business will include:
1. Welcome
2. Adoption of Agenda
3. Adoption of the 2018 AGM Minutes
4. President’s Report
5. Executive Director's Report
6. Treasurer’s Report
7. Advocacy Report
8. Nomination Report
9. Other Business/Open Forum

If unable to attend the meeting, a member has the right to assign their vote to another member in good standing. A proxy form is included for this purpose. Note that non-members are welcome to attend the meeting as observers.

CDA will be offering a live-stream option via Zoom meeting so that participants may dial-in to the AGM remotely. Zoom dial-in and weblink information will be circulated shortly.

Open Call for Nominations
National Council nominations - There are currently 2 vacant positions if members wish to put forward a nomination to sit on National Council. Members must be in good standing as individuals or represent an organizational member. Voting will take place at the AGM. If no nominations are presented (either self-nomination or a third party nomination), National Council will present a slate for appointment.

Committees Call for Participation - CDA manages various committees that work alongside the National Council and staff to maintain the activities of the organization. The committees for the 2018/19 year are as follows: Advocacy, Pluralism, Conference and Finance.

For further information or to express interest contact the office at 416-515-8444 or email aviva@dancecanada.net.

Assemblée générale annuelle

Veuillez noter que l’Assemblée générale annuelle (AGA) des membres de l’ACD se tiendra le le 18 juin 2019, à 16 h et sera suivie d'un repas léger et de rafraîchissements. Emplacement : (à confirmer)

Sont inscrits à l’ordre du jour de l’Assemblée générale annuelle :
1. Bienvenue
2. Adoption de l’ordre du jour
3. Adoption du procès-verbal des délibérations de l’AGM de 2018
4. Le rapport de la présidente
5. Le rapport de la directrice générale
6. Le rapport de la trésorière
7. Le rapport de répresentation
8. Le rapport de mise en candidature
9. Autres dossiers/Discussion ouverte

Si un membre ne peut assister à l’AGA, il a le droit de mandater un autre membre en règle pour voter à sa place. Vous trouverez ci-inclus un formulaire de procuration. Les personnes non-membres peuvent assister à l’AGA en tant qu’observatrices.

Nous offrirons le service de réunion Zoom en continu afin que les participants puissent assister à l'AGA à distance. Le numéro et le lien Zoom vous seront communiqués sous peu.

Appel de candidatures pour les comités et le Conseil national
Candidatures pour le Conseil national – Deux sièges sont actuellement à combler au Conseil national. Les candidats doivent être des membres de bonne réputation comme individus ou représentants d’un organisme. L’élection se tiendra pendant l’AGA. En cas d’absence de candidats (proposés ou autoproposés), le Conseil national présentera une liste de nominations.

Comités – L’ACD profite de plusieurs comités qui alimentent et soutiennent le Conseil national et l’équipe dans la conduite de ses activités. Les comités en 2019/2020 sont : répresentation, finance, pluralisme, conférence.

Les membres désireux de se joindre à l’un de ces comités ou de proposer une personne pour le Conseil national doivent nous en informer au 416 515-8444 ou à aviva@dancecanada.net.

Source: Canadian Dance Assembly / L'Assemblée canadienne de la danse

<< Go Back / Au retour