Arts Community Consultations Will Shape Network to Strengthen Cultural Policy in Canada

Ottawa, December 8th, 2017 – Arts and culture groups, supporters and researchers from across Canada are coming together to discuss a national research network that aims to strengthen Canadian cultural policy. The initiative is called Mass Culture/ Mobilisation Culturelle, referring to the Massey-Lévesque Commission which, over 65 years ago, held nationwide consultations and resulted in the creation of many national arts institutions, including the Canada Council for the Arts.

During December’s National Arts Service Organization meeting in Ottawa, members of the Mass Culture Working Group shared the purpose of this initiative - to engage the arts community in a conversation about the creation, exchange, and use of Canadian cultural policy research. Mass Culture/ Mobilisation Culturelle will explore the strengths and conditions of the arts and aspire towards a network that amplifies and carries out, in collaboration with other organizations and individuals; and cultural policy research in this country.

For more information, continue reading HERE.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ottawa, 8 décembre 2017 – Des groupes, des intervenants et des chercheurs de partout au Canada oeuvrant dans les arts et la culture unissent leurs efforts pour fonder un réseau national de recherche dans l'optique de consolider la politique culturelle canadienne. Cette initiative a été baptisée Mass Culture/ Mobilisation culturelle en l'honneur de la commission Massey-Lévesque qui, voilà plus de 65 ans, organisait des consultations nationales et dont le travail a donné lieu à l'établissement de nombreuses institutions artistiques nationales, dont le Conseil des arts du Canada.

À l'occasion de la réunion des organismes artistiques nationaux qui a eu lieu en décembre à Ottawa, des membres du groupe de travail de Mobilisation culturelle ont communiqué l'objet de l'initiative – mobiliser le monde des arts pour l'exécution, l'échange et l'utilisation de travaux de recherche en matière de politique culturelle au Canada. Mobilisation culturelle examinera les points forts et l'état de la situation des arts, et montera un réseau pour amplifier et exécuter, en collaboration avec d'autres organismes et particuliers, des travaux de recherche en matière de politique culturelle.

Cliquez ici pour le texte intégral du blogue, avec mise en contexte complète.

Source: Mass Culture/ Mobilisation Culturelle

<< Go Back / Au retour