Another step toward an increase to the CAPF / Un autre pas vers l'augmentation du FCPA

The Standing Committee on Finance tabled its pre-budget report, entitled "Cultivating Competitiveness: Helping Canadians Succeed". As requested by the Coalition and its allies, the report recommends that Budget 2019 "Increase funding for the Canada Arts Presentation Fund for performing arts presenters and festivals over a three-year period in order to foster a strong domestic market that will serve as a launch pad for Canadian performing arts productions on international markets."

Thank you to all advocates who submitted briefs, met with Committee members, spoke at open mic sessions or appeared before the committee to echo the Coalition's message: Sue Urquhart, Randy Joynt, Association franco-yukonnaise, Royal Winnipeg Ballet, Festivals and Major Events, Fédération culturelle canadienne-francaise (FCCF), Citadel Theatre, Canadian Dance Assembly, Music Canada Live and all others.

-----

Le Comité permanent des finances a publié son rapport prébudgétaire intitulé "Cultiver la compétitivité : aider les Canadiens à réussir." Donnant suite aux demandes répétées de la Coalition et de ses alliés, le rapport recommande que le budget de 2019 "Augmente le financement consacré au Fonds du Canada pour la présentation des arts et destiné aux arts de la scène et aux festivals sur trois ans, afin d’avoir un marché intérieur vigoureux qui servira de rampe de lancement sur les marchés étrangers pour les productions canadiennes d’arts du spectacle."

Merci à tous les défenseur des arts qui ont présenté des mémoires, ont rencontré des membres du comité, ont pris la parole lors de séances à micro ouvert ou ont comparu devant le comité pour faire écho au message de la coalition : L'Association franco-yukonnaise, Fédération culturelle canadienne-française, le regroupement des événements majeures internationaux, Royal Winnipeg Ballet, Sue Urquhart, Frédéric Julien, Randy Joynt, Citadel Theatre, l'Assemblée canadienne de danse, Music Canada Live et tous les autres. L'union fait la force.

Source: Canadian Arts Coalition / La coalition canadienne des arts

<< Go Back / Au retour