A Recap on Arts Day 2018 / Revue de l’année 2018

On Tuesday, October 2nd, 2018, over 100 arts advocates from across Canada traveled to Parliament Hill to deliver the messages of the Canadian Arts Coalition and to encourage continued investment in our vibrant and creative sector. Teams of advocates met with Parliamentarians in order to have productive discussions about our growing industry while expressing our specific and current needs from the Minister of Canadian Heritage and the Minister of Finance.

The Coalition’s messaging this year was focussed on addressing weak links in the creative value chain. In order to create synergies with previous federal investments, Arts Day delegates sought support in three areas:

Arts presentation in Canadian communities;
Training and internships; and,
Charitable donation incentives.
In total, we had 94 meetings with 104 delegates representing 77 arts organizations. These messages were well received by 75 MPs of the Liberal, Conservative, NDP, Bloc, Green parties as well as 2 independent MPs and 17 Senators. We met with Ministers and/or staff from Canadian Heritage, Small Business and Export Development, National Revenue, Indigenous Affairs, Indigenous-Crown Relations, Refugees, Citizenship and Immigration, Tourism and La Francophonie, Environment and Democratic Institutions. Meeting highlights of the day were connecting with the Leader of the Green Party, advisors to the Leader of the Opposition and NDP, Heritage Parliamentary Secretary and Opposition Heritage critics for NDP and Bloc Quebecois.

Continue Reading.

-----

Le mardi 2 octobre 2018, plus de 100 représentants des arts de partout au Canada ont convergé vers la Colline du Parlement, porteurs des messages de la Coalition canadienne des arts, pour appeler à poursuivre le financement de notre secteur dynamique et créatif. Des équipes de représentants ont rencontré des parlementaires pour des entretiens productifs sur notre secteur en croissance et pour expliquer nos besoins courants précis au ministre du Patrimoine canadien et au ministre des Finances.

Les messages de la Coalition cette année portaient sur les maillons faibles de la chaîne de valeur de la création. Pour réaliser la synergie des investissements fédéraux antérieurs, les délégués de la Journée des arts sur la Colline souhaitaient un soutien dans trois domaines :

Diffusion des arts dans les collectivités canadiennes
Formation et stages
Incitatifs pour les dons de charité

Au total, nous avons tenu 94 réunions auxquelles ont participé 104 personnes qui représentaient 77 organismes artistiques. Nos messages ont été bien reçus par 75 députés des partis suivants : Parti libéral, Parti conservateur, Nouveau Parti démocratique, Bloc, Parti vert, ainsi que par deux députés indépendants et 17 sénateurs. Nous avons rencontré des ministres, et de leur personnel, des ministères suivants : Patrimoine canadien, Petite entreprise et Promotion des exportations, Revenu, Affaires autochtones, Relations Couronne-Autochtones, Immigration, Réfugiés et Citoyenneté Canada, Tourisme, Francophonie, Environnement et Institutions démocratiques. Parmi les faits saillants de la journée, soulignons une rencontre avec la chef du Parti vert, les conseillers du chef de l’opposition et du Nouveau Parti démocratique, le secrétaire parlementaire du Patrimoine, et les porte-parole de l’opposition (NPD et Bloc) en matière de patrimoine.

Continuer.

Source: Canadian Arts Coalition / La Coalition canadienne des arts